De Week van het Brood komt er weer aan en wel met een nieuwe invulling. Van 20 t/m 26 januari (week 4) organiseren we het NK Broodbeleggen. Heel Nederland, en jongeren in het bijzonder, nodigen we uit om hun favoriete belegde broodje in te zenden voor een beoordeling door een populaire BNer. Dat kan zijn hun favoriete broodje voor de pauze, na een training, of een crazy smaakcombinatie. Alle broodsoorten kunnen zo de revue passeren, van de klassieke dubbele bruine boterham, tot aan bagel, donut en Italiaanse bol.
Wie de BNer wordt die de inzendingen gaat testen, hopen we binnenkort bekend te maken. Hij zal in ieder geval geliefd zijn bij de jeugd.
Deze activatie is vooral bedoeld om het jonge, thuiswonende publiek aan te spreken, en moet veel publiciteit op (sociale) media opleveren. En daarmee mensen vaker laten kiezen voor overheerlijk brood. De Week van het Brood is daarmee hét belangrijke activatie-onderdeel van de broodcampagne.
Uiteraard komen er ook voor de bakkerij (digitale) materialen beschikbaar en mogelijkheden om aan te haken. Denk bijvoorbeeld aan uitingen als 'koop hier je winnende broodje'.
Noteer vast 20 t/m 26 januari in uw kalender en houd verdere berichtgeving via de NBC nieuwsbrief in de gaten.