brood.net doet het op… sociale media

Na de succesvol verlopen introductie van de vernieuwde website brood.net in oktober, wordt op 19 december een nationale sociale media campagne voor consumenten gestart. Deze online actie richt zich op het trekken van bezoekers naar brood.net en de naamsbekendheid van dé website over brood in Nederland. De campagne zal naar alle waarschijnlijkheid ruim een miljoen mensen gaan bereiken.

Primair worden Facebook, YouTube en Google ingezet om zoveel mogelijk Nederlanders te bereiken. Dit is het startpunt van een uitrol naar andere sociale media en pers. Bovendien kunnen ondernemers via eigen sociale media de actie eenvoudig delen met hun klanten.

Sofie & Bram doen het op zijn Hollands
brood.net heeft gekozen voor een spannende en in het oog springende, laagdrempelige insteek om het bereik onder Nederlanders te maximaliseren. Via een ludieke winactie worden mensen uitgenodigd via de website deel te nemen aan een actie waarmee ze hun geliefde kunnen verrassen met een thuisbezorgd luxe ontbijt. Er valt zelfs te kiezen uit drie verschillende ontbijtjes, namelijk Frans, Duits en Nederlands. Inschrijving voor de brood.net nieuwsbrief wordt beloond met een hogere winkans. Deze inschrijvingen gecombineerd met actief gebruik van Facebook moeten leiden tot een vaste groei in bereik voor de communicatie van brood.net. 

Imago brood
De campagne is onderdeel van de structurele aanpak van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) om het imago van brood te verbeteren. “Door het volgen van de sociale media zien we dat consumenten ruim honderd berichten per dag schrijven over hun ervaringen met en gedachten over brood”, aldus David de Bruijn, communicatieadviseur bij het NBC. “Deze ‘conversatie´ speelt zich hoofdzakelijk af op Facebook (+/- 60%). Om die reden wordt de Facebookpagina van brood.net vernieuwd en zet de campagne primair in op verspreiding via het populaire platform. Deze activiteit is tevens een eerste aanzet om een sterkere band met de ‘broodfans’ op te bouwen”, vervolgt De Bruijn.

Van genieten naar bewustzijn
Om op de belevingswereld van consumenten aan te sluiten, richt de drie weken lopende campagne zich eerst op het aspect ‘genieten’. Dat gebeurt in de laatste twee weken van december, de ‘genietmaand’ bij uitstek. Vanaf januari, als de consument van het genieten is bekomen en de bewuste levensstijl weer meer aandacht krijgt, maakt de campagne een accentverschuiving naar gezondheid. De campagne behelst daarmee een gefaseerde positionering van brood als lekker, veelzijdig en gezond.

De actie sluit op 11 januari en de ontbijtjes worden geleverd vanaf 1 februari. Zo kunnen winnaars ervoor kiezen hun geliefde tijdens Valentijn te verwennen met de ontbijtverrassing.

Terug naar nieuws