Week van het Brood 2024

Van 22 t/m 28 januari 2024 vindt er weer een Week van het Brood plaats. Net als de afgelopen jaren is volkoren de held van het broodschap. Het is gezond én lekker: volkoren, vol vezels, vol smaak.

Uit onderzoek blijkt dat veel consumenten wel weten dat volkorenbrood het meest gezond is. Volkoren boterhammen zijn de meest gegeten broodsoort (55% van de Nederlanders eet dit) maar dit kan natuurlijk nog beter. Mensen zien het als een gezondere keuze dan andere broodsoorten. De smaak is voor veel mensen nog een reden om níet voor volkorenbrood te kiezen. Daarom steken we de Week van het Brood vol in op de smaak van volkoren.

We willen dat mensen gaan ervaren dat volkorenbrood óók heel lekker is. En meer is dan het grove volkorenbrood met hele graankorrels in de kruim. Volkoren is er ook in meergranen, in fijn volkoren, in desem, in kleinbrood en in andere soorten bij u in de winkel. Een betere perceptie van volkoren, als hero, versterkt de positie van de gehele broodcategorie als onderdeel van een gezonde leefstijl.

Haak aan en vergroot uw omzet in volkoren

Bakkerijen, supermarkten en andere verkooppunten van brood zijn welkom om aan te haken bij de Week van het Brood. Zet uw volkorenproducten in de kijker, laat klanten proeven hoe lekker uw volkorenproducten zijn en vergroot uw omzet in volkorenproducten. Zo brengen we samen de lekkere smaak en gezondheidsvoordelen van volkoren onder de aandacht. 

Wat kunt u doen:

  • Bestel voor 1 december posters voor in de winkel
  • Download:
    • Social posts 
    • Banners
    • Video's 
    • Winactie social media 
    • Werkbestanden met logo's en beeldmateriaal

Winactie

Het is het leukst en meest effectief als bakkers zelf hun eigen winactie opzetten. Bijvoorbeeld met een social media post, een kleurwedstrijd of quiz. Op de campagnepagina staat een voorbeeld-winactie voor een tas vol volkoren die u kunt overnemen op social media. 

Laat klanten proeven

Zet in de Week van het Brood een proefplankje in de winkel. Deel verrassende recepten via het beeldscherm in de winkel of op social media. Of organiseer bijvoorbeeld een broodproeverij. Zo betrekken we consumenten en laten we ze rechtstreeks proeven hoe lekker en divers volkorenbrood is.

 

Terug naar nieuws