Winkelbeoordeling

Heeft uw winkel de juiste uitstraling? Communiceert u acties op de juiste manier? En hoe is het gesteld met de gastvrijheid van uw medewerkers? Een uitgebreide winkelbeoordeling van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) geeft antwoord op dit soort vragen.

In de waan van alledag of wellicht vanuit routine doet u als ondernemer veel dingen uit gewoonte. Neemt u nog regelmatig voldoende afstand om met een frisse blik naar uw eigen winkel te kijken? Medewerkers van het NBC kunnen u hierbij helpen. Zij beoordelen geheel objectief uw winkel en schrijven voor u in een rapportage hun bevindingen. Ook worden er diverse foto’s gemaakt van dingen die hen opvallen. Met de waardevolle tips die u vanuit deze rapportage ontvangt, kunt u uw omzet zeer waarschijnlijk verder verbeteren. De inzet van een mystery shopper, die zich voordoet als gewone klant en het gehele verkoopproces doorloopt, kan een waardevolle aanvulling zijn op de winkelbeoordeling.

Spiegel voorhouden
Om uw winkelmedewerkers naar aanleiding van de winkelbeoordeling en eventueel het bezoek van de mystery shopper te wijzen op verbeterpunten, verzorgt het NBC een uitgebreide presentatie. Hierin wordt onder andere uitleg gegeven over de noodzaak van bijverkoop, maar ook over de juiste omgangsvormen met klanten. Voorbeelden van waardevolle en vooral goede marketingacties én originele producten die tot meer omzet kunnen leiden, passeren de revue. De presentatie verloopt op een interactieve wijze, zodat uw medewerkers geprikkeld worden en enthousiast raken om samen met u een hogere omzet te realiseren. Door middel van het fotomateriaal dat tijdens de winkelbeoordeling is gemaakt krijgen uw medewerkers  een spiegel voorgehouden. Indien nodig worden er verbeterafspraken gemaakt.

Een winkelbeoordeling door een objectieve buitenstaander geeft u als ondernemer een goede indruk van de situatie in uw winkel(s). Samen met uw medewerkers leert u waar de zwakke plekken liggen en hoe u deze kunt verbeteren. Het houdt u én uw medewerkers scherp!